Je cena, kterou zaplatíte za webové stránky přijatelná?

Je cena, kterou zaplatíte za webové stránky přijatelná?

Webové stránky jsou v dnešní době jednou z hlavních forem prezentace firmy. Je jedno, jestli se jedná o odvětví strojírenství, kosmetiky nebo potravin. Pokud chce společnost prorazit na trhu a být konkurence schopná, musí mít webové stránky, přes to v dnešní době nejede vlak. Je jasné, že malý prodejce, který každou sobotu prodává na trhu čerstvou zeleninu, nebude nic z toho potřebovat. Na druhou stranu prodejce zeleniny, který má svůj obchod, by stránky mít měl. Nemusí být nějak složité, ale zákazník by se na nich měl dozvědět základní informace, jako je například otevírací doba.

V České republice je několik desítek firem, které vám navrhnou a nebo zároveň nakódují webové stránky. Na základě čeho si vybrat to nejlepší? Určitě bych volila firmu, která je ve vašem okolí nebo je ochotna za vámi jezdit. Je pravda, že v dnešní době vyřešíte většinu věcí přes mail nebo Skype, ale osobní konzultace a schůzka je vždy k nezaplacení. Firma, která se bude starat o vaši prezentaci vás potřebuje pochopit a poznat vás. Jen tak odvede kvalitní práci. Pokud však ve vašem okolí žádné takové studio není, hledejte na internetu.

Podívejte se na nejlépe hodnocená studia a na jejich recenze. Navštivte jejich webové stránky a podívejte se na jejich portfolio. Každé studio má svůj osobitý styl, který vám nemusí zrovna sedět. Pokud nesdílíte stejné hodnoty, ani se firmu nesnažte kontaktovat. Nejhorší jsou poptávky stylu: Chceme webové stránky, napište nám cenu.

Studio stráví klidně i půl hodiny sestavování nabídky a studováním vaší firmy. Je to čas, který nikdo nezaplatí, proto buďte konkrétní. Vyberte si například tři grafická studia a zašlete jim konkrétní poptávku.

Co když je cena moc vysoká?

Vybrali jste si studio, se kterým chcete začít spolupracovat, ale zdá se vám vysoká cena? V dnešní době se může cena za kvalitní web vyšplhat i k půl milionu, samozřejmě není to tak u všech. Cena se odvíjí od celkové náročnosti webu a jeho originality. Pokud chcete levné řešení, stáhněte si nějakou šablonu. Takových šablon najdete na internetu miliony. Jste koordinátorka svateb, není problém určitě najdete vhodnou webovou šablonu právě pro váš obor.

Toto řešení je velice jednoduché a cenově nenáročné. Šablonu koupíte i kolem čtyř tisíc korun. To, aby na ni někdo nahrál vaše logo a texty, může stát další čtyři tisíce. Celkové řešení je tedy cca do deseti tisíc korun. Vystavujete se však riziku, že stejný web bude mít i vaše konkurence.

Druhou variantou je nechat si vytvořit individuální web, který nebude mít nikdo jiný na světě. Nejdřív musíte pochopit, že grafik je umělec. Za obraz si taky nějakou tu korunu připlatíte, s tím se musíte prostě smířit. Na druhou stranu budete mít stránky, které budou důstojně reprezentovat vaši firmu a budete moci začít s online marketingem, který vám přivede další zákazníky.

Záleží jen na vás, jakou variantu zvolíte. Pokud chcete prodávat a být úspěšní online, musíte počítat s tím, že si trochu za webové stránky připlatíte, ale nebojte, pokud budete úspěšní, vše se vám vrátí.